[k][a][m][i]

Monday, 15 August 2011

hilang nye seorang rakan =.='

assalamualaikum w.b.t ...
hari ini genap la 3hari saya dan teman2 yg lain kehilangan seorang kawan yg membesar bersama ...
walaupown arwah seorang lelaki , tp ats dsr persahabatan , tak menhalang kan kmi untuk berkawan ...
arwah seorang yg sgt pemurah , ana pna g mkn2 ngn dy kat teluk sengat , arwah mmg ta berkira orgnye ...
arwah terlibat dlm kemalangan yg meragut nyawa ketika di klinik bndr mas untuk terus bertahan ...
info yg ana dpt , arwah kemalangan dlm pkul 2lebih a.m ... pg 2 dlm kul 3lebih ana dpt 1panggilan dari
bos ana ... mule2 ana ta sngke la kn ... pg2 kol , ingat kn ade ape... then ana tekad bertanya melalui
pesanan ringkas (sms) .. bos ana bgtau fendi da meninggal ... ana mmg ta sngke bnde ni jd ... ana sngke kn
diaorg nk main2kn ana ... tp lepas ckp ngn bob , dri nada suare , ana tau berita nih berita realiti. ...
bob surh ana g sne ... pg2 da kjut fmly ... ana g klnk jugak , ana , abg ana , cakbin , lori n gemuk ...
smpai2 sne , ana g tgk arwah kat dlm ... time nih arwah mmg da tade kat alam fana nih ... mak arwah
da menangis2 kat sisi arwah ... ana cuba tenang kn mk arwah ... dlm 10minit lepas tuh polis bwk arwah
ke hospital kota tinggi untuk bedah siasat ... lepas dari tu , kmi semua berpecah , ade yg g hospital , ade yg blik..
ana trus blik sbb time nih da dkt wktu sahur ...ana smpat bgtau kawan2 yg lain ... lepas solat sbuh dan mendoakan arwah , dlm kul 6 lebih ana bru tido sbb bru lepas balas msj kwn2 yg b'tanyakan arwah ..
dlm kul 7.15 , ana da bgn sbb da jnji ngn kawan nk g uma arwah kul 8 .. lpas siap2 , trus g ... kat uma arwah ,
ana n kawan ana serta org2 blok arwah sempat sdekh kan yassin untuk arwah ... ana tgu smpai kul 11lebih ..
akk ipr arwah bgtau mybe lepas asr bru smpai ... so kmi pown blik .. tp ana ta dpt smule , sbb nk g cri
kain lngsir yg mk pesan ... so ana trus siap2 dlm kul 1lebih ... mse otw nk g , ana lalu dpn uma arwah ...
aa tgk van jenazah bru je tiba ... dan rakan2 arwah semua ade ... terkilan jgak sbb ta dpt tgk arwah
uat kali terakhir ... tp ape kn daya ... doa dri kejauhan saje yg mampu ana bg ... moge ape yg jd ats arwah ,
jd pgjaran untuk teman dan sesiape je yg bce entri kali ni .... bwh ni antre gmbr2 kenangan arwah dan rakan2 nye , sekian ...semoga roh nya dicucuri rahmat dan dipelihara di sisi yg maha esa , al-fatihah untuk arwah mohd afendi bin ahmad , 20ogos2011 ..







No comments:

Post a Comment