[k][a][m][i]

Saturday, 30 April 2011

ke tg.piai ~~

saLam ....
sperti yg d'rncng smLm , ana b'same fmLy syam g ke tg.piai ...
syam amik ana dLm kuL 2Lebih .....b4 syam dtg , dy koL suh
siap2 ....so pas syam smpai , ktorg trus grak ke dstinasi ....
nih pestime kua b'jLn ngn fmLy syam .... syam da pesan awL2 ,
jgn memaLu .... so , ana pown uat2 ta mLu jeLa kn ....
smpai sne dLm kuL 4Lebih .... time nih air Laut nga surut ....
so , kapaL2 yg ade , just stay je .... ta syok maa =) ..
ni ade pix time kat sne ....

pas g tg.piai , ktorg g mkn2 t tepi pntai ape ntah ....
sbb sume da Lapa kn ..... pas mkn , ktorg g snggah sakan kat
situ2 gk .... Lpas dri sakan tuh , ktorg grak smule ke jb ....
da nk mghrb jgak time nih .... da smpai area jb , akk ana tpn
gtw yg dy nk g mkn2 ... so , ana stay uma syam dLu ....
buaL2 ngn mkck n mk syam kejap .... smntre nk tgu
akk bLik ... dLm kuL 9Lebih , syam ajk g uma kiLa ...
smpai je uma kila , sLm kiLa n mak dy ....
sedih seyh time nih , ana ngn mk dy bru jmpe ... tp
da mcm lme knl n da lme ta jmpe ... siap kish2 pipi ana ag ....
tp mk kila , mmg best la .... hehehehhe
ktorg Lepak Lame jgak La .... smpai si yeLLey bLik keje ...
da dkt kuL 11 Lebih , bru ktorg grak bLik ...
3ary nih , pnuh sgguh aktiviti kami .... hehehehe

sekian ,
by Love , ana
















Friday, 29 April 2011

ke johor~~

saLam ....
maaf ye mr.bLogger sbb da Lame ta update .....
ari nih nk refresh bLik cte 2 ary Lps .....
28 apriL 2011 .... ary nih ana da stat cuti tuk g jb ......
cuti Lame La kOt .... sbb akk ana da nk b'saLin .....
so , ana nk jge dy smntre .... sbb ank dy skoLa ....
2yg tk bLeyh nk bLik b'pntang kat kg ....
ary nih , syam yg amik ana .....
dy grak dri jb dLm kuL 12:05 tgah ari .....
so ana agk2 dy smpai dLm kuL 1 Lebih La ....
akhrnye dy smpai kuL 1:37 tgah ari .....
pas da mntk izin nn fmLy , ktorg pown grak La kn .....
ktorg tk trus ke jb .... ktorg g tg.Leman dLu ....
Lpak2 tepi Laut .... best tuh .... ngn angin sempoi2 bhse ....
ktorg Lpak kat situ Lame jgak La kn .....
dLm kuL 4 Lebih , ktorg da stat grak ke jb semuLa ....
ktorg smpat snggah g mybank kota ....
sbb ana nk g bnk in duit .... ad bLi brang cket ....
pLing gram , bLe da bratur deret2 , tbe turn ana je ,
ana nk transfer duit nye ta bLeyh Lak nk kLik kat pindahan pihk ke3 ....
geram je .... so , grak jela ke jb ...... smpai uma akk ana da kuL 6Lbeh ...
syam ta snggah sbb da nk mghrib .... ana bngkus kn dy mee yg mk ana bekaL kn td ....

esknye pLak bertarikh 29 apriL 2011 .....
ana ajk dy tuk tman ana cri bju krung ...
sbb bLn 5 ana nk g knduri kawen sepupu ana .....
ktorg rncng kua kuL 3ptg ...... so , ana kne pndai bajet time La kn ..
dy smpai dLm kuL 3Lebih ... time grak nih nga ujan ....
mLe2 snggah uma dy anta kelapa parut .... ana ngat just anta je ...
rupe2nye , siap dpt mkn Lg ... sgan gyLer weyh .....
pas mkn ktorg g giant tampoi .... sbb akk ana ade bg kad vip butik bLiss ...
dpt dskaun .... so , g sane , bju mmg lawa2 ... tp ta b'kenan La ....
syam bwk ana g tesco pLentong pLak sbb nk g first Lady Lak ....
smpai sne , mLe2 La duk cri bju yg b'kenan ....
ade amik 2 bju nih n try La kn .... da dpt 1 bju nih ,
wane itm putih , tade Lak saiz kecik .....
Last2 amik wane kLabu2 pepeL g2 La .....
pas da byr , syam ajk g jLn2 jusco tbrau Lak ....
da jLn2 tuh , ana pown bLi La roti yg da Lame ta mkn ....
paparoti .... ana ade bngkus kn tuk fmLy syam skaLi .....
pas jLn2 , ktorg pown grak bLik La kn ....
smpai uma kuL 8 Lebih .....

ari nih , 30 apriL 2011 ....
rncng2 nk g tg.piai n pontian .....
so , ape2 jd nnt , ana update Lg ye .... =)
daaa .....

sekian ,
by Love , ana

Sunday, 24 April 2011

KALAU PEREMPUAN TAK TAHU MEMASAK...SALAH KE?TAPI MACAM MANA KALAU LELAKI TAK BOLEH JADI IMAM???

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja. Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati. "Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!" Begitulah kata rakan... sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan sejawat kami. Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja. Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya. ''Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat. ''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga. Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam. Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup. Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai. Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya. Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami. Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam. Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu. Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal. Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah standard yang telah ditetapkan. Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga? Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah. Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga. "Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain. Betul juga ya? Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya? Maka bertanyalah wanita kini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini. Ternyata ramai yang menjawab tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal. Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri. Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam. Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami. Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa 'queen control'. Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang. Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki! 

BERATNYA TANGGUNGJAWAB LELAKI~ ISTIMEWANYA WANITA DI SISI ALLAH SWT~

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh.   Manakala dosa gadis bujang di tanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa ank perempuan yg belum berkahwin dan dosa ank lelaki yg belum baligh.    ... Beratkan?   Hukum menjelaskan ank laki kena tanggungjwb ke atas ibunya Dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya, maka berdosa baginya terutama Anak laki yg tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat pada suaminya.   Isteri berbuat baik,Pahala dapat kepadanya, kalau isteri buat benda tak baik, mcm tak menutup aurat dgn sempurna, Dosanya di tanggung oleh suami.Beratkan??   Suami kena bg nafkah pada isteri, ni wajib tapi isteri tidak. Tapi isteri boleh Bantu untk ringankan beban suami. HARAM bagi suami bertanyakan pendapatan isteri,Lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izinnya.   Banyak lagi laki, lebih-lebih lagi bila dah bergelar SUAMI. Suami kena tanggung. Kalau nk di bayangkan beratnya,Dosa-dosa yg perlu ditanggung seperti gunung dan semut.   Sebab tu mengikut kajian,nyawa org perempuan lebihPanjang dari laki. Laki mati cepat sebab dah tak larat nak tanggung dosa yg beratnya (sekadar pendapat sendiri )   Wanita..- Auratnya lebih susah dijaga berbanding laki. - Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar dari rmh. - Saksinya kurang berbanding laki. - Perlu menghadapi ksusahan mgandung dan melahirkan ank. - Wajib taat kpd suami tapi suami tak perlu taat kpdnya..cume suami la kena consider. - Talak terletak di tgn suami- Wanita kurg beribadah kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pd laki.  PERNAHKAH KITA TGK SEBALIKNYA??   ~Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat. ~Sudah pasti permata tidak akn dibiarkan bersepah-sepah bkn? itulah bandingannya dgn seorg wanita. ~Wanita perlu taat kpd suami tetapi laki wajib taat kpd ibunya 3kali lebih utama daripada bapanya. ~Bukankan ibu adalah seorg wanita? ~Wanita menerima harta pusaka kurg dari laki,Tapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kpd suaminya,manakala laki perlu menggunakan harta pusaka ituuntk menyara anak-anak dan isteri. ~Wanita perlu bersusah-payah untk mengandung dan melahirkan anak,tapi setiap saat dia di doakan oleh segala haiwan,malaikat, dan seluruh mahluk ALLAH SWT di muka bumi dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. ~Manakala dosanya di ampunkanOleh ALLAH SWT..~Seorang wanita boleh masuk pintu syurga melalui mana-mana pintu syurga yg di sukainya cukup dgn empat syarat shj :   -Sembahyang lima waktu -Puasa di bulan Ramadhan -Mentaati suami-Menjaga kehormatannya  ~Seorang laki perlu pergi berjihad fisabilillah tapi wanita jika taat kpd suaminya serta menunaikan tanggungjawbnya kpd ALLAH SWT akanturut menerima pahala seperti pahala orang berperang Jihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.   MasyaALLAH! Sayangnya ALLAH pada wanita..Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang laki,tanpa wanita, laki tidak akn wujud di muka bumi ni..tanpa wanita kuat tidak wujud pemimpin yang berwibawa,tanpa wanita tidak wujud lelaki yg beriman..tapi,ingatlah wahai lelaki, wanita itu juga merupakan fitnah dunia..  Note : sila copy atau share.. syukran..:)  sumber dari |akhi fairuz mzm-fc|    

Thursday, 21 April 2011

20 perkara yangg membuatkan wanita benci lelaki~~

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.


2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.


3. SUKA 'CUCI MATA'
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!


4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?


5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.


6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.


7. PERASAN
Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...


8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.


9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.


10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!


11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!


12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...


13. PANAS BARAN
Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!


14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.


15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.


16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?


17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.


18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.


19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.


20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

*** p/s ta sume lelaki ade sft cm kat ats ni ..... girl pown ape kurg nye =) ***

Wednesday, 20 April 2011

nasihat kehidupan~~

 1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa'kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do'a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA BIDUK RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justeru semakin erat berpegang tangan

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK.
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK.
Jangan bagi cinta anda kepada (suami) isteri dan anak anda, tetapi cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10.KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11.KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita

12.KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggung jawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.

13.KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

14.KETIKA MENDIDIK ANAK
Jangan pernah berpikir bahawa orang tua yang baik adalah orang tua yang tidak pernah marah kepada anak,kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur kepada anak ....

15.KETIKA ANAK BERMASALAH
Yakinilah bahawa tidak ada seorang anakpun yang tidak mahu bekerjasama dengan orang tua, yang ada adalah anak yang merasa tidak didengar oleh orang tuanya.

16.KETIKA ADA PIL.
Jangan diminum, cukuplah suami, isteri sebagai ubat.

17.KETIKA INGIN AMAN DAN HARMONIS
Gunakanlah formula 7 K
1 Ketaqwaan
2 Kasih sayang
3 Kesetiaan
4 Komunikasi dialogis
5 Keterbukaan
6 Kejujuran
7 Kesabaran

p/s : kepada rakan-rakan, sila taq kepada rakan-rakan anda yg lain. SHARING IS CARING right ?

sekian ,
by love , ana

same tak ? hehehhe

korg tgk ye , same ke tak pix antre mereka  , hehehhehe

yg korg kne tgk yg pLing hjung skaLi pkai bju wane itm nih ......
ni syam ::


 pix yg nih pLak , korg tgk pix yg pkai bju hjau yg bris bwh ... dy kat tengah2 sekali ...
same tk ye ??? hehhehehhe ......

sekian ,
by love , ana

Tuesday, 19 April 2011

bermuLa nya di sini_

saLam ....
ary nih ana nk update cte yg da jd b'Laku hmpir 7 taun Lpas ....
saje2 nk refresh bLek wayar2 dLm otk nih ....
ana nk cte part ana knL ngn insan yg bernama mohd hisyamuddin bin othman ....
ktorg knL bkn 7saat Lpas , bkn 7minit Lpas , bkn 7hari Lpas , bkn 7mggu
Lpas , dan bkn jgak 7 buLan Lpas .... ktorg knL da hmpir 7taun Lpas ....
cye ta cye , up 2 your hand keyh ? ... 7taun Lpas , ana ade juin 1group kat astro ...
iaitu astro saLuran 109 (@15) ... dak2 yg juin situ geLar kn KAPET ...
time nih ana bru form1 .... ana ta tau ape2 .... just tgk org2 'ngecet' je ....
Lame2 t'pnggL tuk juin ... so , ana try La juin ..... time tuh msih JUNIOR Lg ....
time ana juin nih stiLL bLeyh bg msg private pd org yg kt nk knL ngn Lbeh rpat Lg ...
n most important thing , time nih ptg (tarikh ta dpt d'kesan) ana ade dpt 1 prvte msg ...
jengjengjeng .... urg pes yg prvte ana iaLah catez yg gne nik SYMOTH .....
symoth tuh iaLah mohd hisyamuddin bin othman nih La ..... =) ...
urg pes yg privte n yg smpai skrg stiLL same2 ..... stat dri situ ktorg rpat La jgak ...
ana da anggp mcm abg sndry da time nih ... sbb ape2 haL , msty dy yg tau dLu ....
ktorg sLLu sgt kntek .... tp time nih , dy ade gf , n ana pown ade bf ....
Lw msing2 ade prob , msty ana cri dy , n dy cri ana ..... tp ana La Lg byk
nyusah kn dy ..... hehhehehhe ... taun b'gnty taun ... ana mkin expert da ngn kapet nih ....
sume mod yg b'tugas knL da ngn ana .... bkn stakat ana cet kat dLm tuh je .....
no fone dyorg pown ana da dpt ... susa woo nk cye kn mod tuk bg num pd kt nih .....
sbb Lain urg , Lain prangai ..... tp dLm sbuk ngecet2 nih , ana n syam stiLL kontek .....
persahabatan kami msuk taun ke6 ... time nih ana nga stay uma akk ....
ana ta tau pLak uma akk ana dkt ngn tmpt kje dy ..... so ktorg rncng nk jmp .....
6taun b'kawan , tp ta pna jmp ..... taun 2010 bru rncng nk jmp ......

14.november.2011 ......
nih La trikh 1date ktorg .... mcm yg da d'rncng , syam amik ana kat uma akk ....
syam dtg ngn mbe surg ... baha mne dy .... so ktorg g zoo jhor ....
pest time weyh tgk syam dpn2 ... hehehhe
dLm otk aq pk "not bad si symoth nih , mke aLa2 napie (jejake yg ku minati , ahaks)"
dLm zoo tuh smpn la gk snap bbrape pix ... bwh nih pic nye ....

Lpas ktorg g zoo , si syam nk bLnje mkn .... so ktorg g La dstinasi sterusnye ...
angsana ...... ana ajk dyorg mkn piza hut , tp kki si syam m'ghale ke KFC pLak ....
hampeh ase nye , hehehhe , dLm tige2 nih , ana yg kne g order ....
syam n baha ana order kn 2 set dinner plat ... tuk ana juz snack pLat ...
Lpas mkn , ktorg pown grak bLek La kn , sbb baha nk kje ase nye time nih ....


 meLangkah ke taun 2011 ....
sejak dri pestime jmp tuh , ktorg mkin rpat ..... tp as a mbe Lg ....
tp Lame2 , ade La surg due nih gtw yg si syam nih mint kat ana .....
b4 nih pown , byk da grauan2 dy yg ade selit mksd t'sirat yg ana prLu huraikn sndry ...
hehehhehe , 1ary nih ana brani kn diri tuk tnye dy sndry ,....
ana tny dy "awk , awk ade sesuatu ke nk gtw?" dy ckp tade ppe ....
tp ana desak pnye desak , Last2 dy ngaku gk prasaan dy kat ana .....
ana tnye kat dy , knp ta pna nk trus trang ngn ana saL haL ni ....
dy ckp , dy ta nk mntk cnte pd ana .... dy Lg ske Lw prasaan tuh dtg sndry ....
stat dri situ ana tau yg dy syg n cnte kn ana .....
ana time dy ape ade nye dy ..... ana sLLu gtw dy , ana time dy bkn sbb
rupe , bkn sbb gngster n yg pLing pnting bkn sbb hrte .....
stat dri situ pas dy da kua krete , kmi rncng nk jmpe Lg .....
so , 2nd time jmpe , ktorg g tmn buaye telok sengat kota tinggi , tg balau , n desaru .....
nih srbe sket pix yg ana Ltak keyh ....
kaLi ke3 jmpe , kmi jmpe berempat ..... , ana syam , kiLa n yeLLey ....
kmi rncng time nih nk g mndi waterfaLL .... ade jgak pin nye ::



kaLi ke4 dating ....
8apriL2011 .... time nih adek si syam nk dftr kat INSTEDT ....
so ana fLLOw .... time ni La bru pes time jmp mk syam .....
seram wokk ... hahahahha , tp mk dy sporting beb ......
pegi ta Lme pown ...... sbb ana , syam n adek syam keja mse tuk kje ....
setiap cpL pasti akn ade dgaan kn ? mcm ana n syam ....
mcm2 tau .... tp ana kne sapot syam , n syam Lak kne sapot ana .....
bru La kt sme2 kuat .... aLhmduLiLh smpai skrg ana rase ktorg tade gadoh2 .....
Lw taching2 cket 2 pkre biase La kn ? hehehhe .....

akhirnye , ana dpt refresh nlek ape yg da t'jdik ....
sekian ....

by love , ana

Monday, 18 April 2011

pesanan si DiE...

saLam .....
mcm yg korang tau yg ana bru je ade broadband sndiri kn .... ?
hah , cte kaLi nih b'sngkot paut ngn broadband jgak La .....
cte fresh mLm td pnye ..... nk d'jdi kn cte , sjak ad b/band nih ,
mLm2 ana akn un9 dLm kuL 11 Lebih .... sbb my hubby aLek keje n
dy akn un9 dLm waktu2 cm gni ..... so ana akn un9 kejap tuk tman dy nih ...
b4 dy un9 dy ade gtw dy ade bnd nk story ngn ana , nk ta nk ana kne dgr gk .....
sumpah ana kap , jntung ana time tuh DUPDAPDUPDAP tau .... sbb mcm2 ah pk ...
dy da smpai uma , dy mndy sume2 , dy da pesan jgn tdo dLu .. dy pesan sbb mte ana
nih miang sket .... ckp ta ngntk , tp ta pai 1 mint kompem da m'badak .... hehhehe ...
so , nk tgu dy pny psaL , ana un9 La dLu kn .... pas andy dy mct tny da tdo ke bLm ....
tkot sgt da tdo , huhuhu ..... time ana nga un9 , dy nga mkn .... ta ame pas uh dy un9 ....
n dy ckp ah bnd yg dy nk ckp tuh ....nk tau ap dy ???
jengjengjengjeng ........

syam : syg , b nk ckp s'suatu nih .....
ana : ap dy ?? (jntung da tade rntk da ....)
syam : b ta nk syg jd mcm ***** .... dLu dy tade tenet , sLLu mct b ....
           bLe da ad tenet , keje nye bz m'mnjang je .... syg tgk La dy skrg cm ne ....
ana : insyaALLAH syg ta cm g2 La b ..... syg nk dpt kn sume nih ngn ushe sndry ...
        ade tade tenet , syg ttp ngn b kn .....
syam : bgs la lw ta cm g2 ..... ap yg ade dpt mte , kt kne hrgainye ..... nnt Lau
           da tade , ta mngkin dpt bLik ....

ehemehem ! kmbLi ke aLm reaLiti ... hehehhe
ana cte serba sket je tuh ..... byk ag yg ktorg ckp Lam td ......
BTW , insyaALLAH ana ta akn jd siapa2 , sbb ana adeLah ana , hee~~
ana akn ingt psanan si die .....
KONKLUSINYE :: si syam nih cemburu sbb dy ta dpt un9 sLLu cm ana ,
hehehe , grau je statment Last nih ......

sekian ,
by Love , ana

Sunday, 17 April 2011

ouh , MiNE babee !!

ni nk ckp , usia broadband nie bru 2ary ... hehehehe
smlm dy berjage sbb tuan nye tertido n tertinggal kn dy bersame FB ...
sian dy ... hehehhehe ... tp ana amik yg murh je ... ikt k'mampuan je ...
tp yg pntg , ana da ade ap yg ana nk , hahahha

by love , ana

Friday, 15 April 2011

gaduh ker kami nih ?? hehehe~~

 saLam ....

ary nih ana nk update cite mse ary kames Lepas ... hehehehhe
cite ap yerr ?? gadoh kot .. tp gadoh ke kmi nih ??
.hehehheehe ....
siket2 ad La asenye ... gadoh2 mnje ...
ana ta dpt cite scre detaiL ... sbb nie haL pribadi kami ....
kunk korg yg bce ckp POYO pLak kn ....
gadoh kami nih ade sangkot paut ngn FB ....
hehehhe , CEMBURU ?? ad la jgak .....
ana ta tau np ana jd Lain time tuh .. sbb sLame nih , ana oke je bLe dy kacau2 ana .....
dy pown pLik .... make , jd cLear La waLL my hubby nih gare2 ana yg bkn ana ....
huhuhu .... Last2 ana jd moody gyLer time tuh ....dy da pesan awL2 , nty da sjuk mct dy ....
ana agk time tuh dLm kuL 3 o 4 ptg La ..... so , due2 trus diam je ....
mLm dLm kuL 7 o 8 dy mct ana gtw nk g a'mart kot (ta ingt nme tmpt tuh). ..
ana juz rep "'oke'' ... kompem++sure , dy msti terasa kn ngn ana ??
ktorg snyp la ..... da kul 9 lbeyh , dy mct ana .... ckp ''syg :)''
ana rep Lmbt ... sbb hp kat tmpt len , ana nye g mrayp kdai tpup .....
so ana rep ''ye'' .... stat dri situ , dy pjuk ana .... tp ad 1 mct ana yg uat dy geram asenye ...
trus dy kap dy nk tido ... ana bia jeLa kn ... ana pown t'LeLap ....
da dkt kuL 11 , dy mct ag , kap ''ala , aty ta sdp La'' ...
tanpa jemu , dy pjuk2 ana ag ... da kuL 12 Lbeh , ngn scre tbe2 La kn , ana mntk
izin dri dy tuk koL dy .... sLame nih men trjah je koL wLwpn dy ta free time tuh ... hehehe
mse nga koL uh mseh ad ag sise2 mjok nye ... tp disebabkn RINDU , koL jeLa kn ....
gayot pai kuL 2 kot ... dy suh ana tido coz esknye ana nk keje kn .... ana suh mct dLu ....
dy bru bg 1 mct je , ana da tdo ... time tdo uh da ta mjok da ..... tp
esknye stiLL juaL2 mhL ag tuh ... tp ta lame .... now skrg da oke da ....
waLL dy own da pnuh bLek .... hehehe

sekian ,,
by Love , ana

Tuesday, 12 April 2011

istiLah for LOVE''


saLam ...
ary nih ana nk share srbe sdikit istiLah2 m'genai CINTA ......

''jika kamu memancing ikan , seteLah ikan tu terLekat dimata kaiL hendakLah kamu mengambiL
terus ikan itu .... janganLah sesekaLi kamu meLepaskan ia semuLa ke daLam air kerana ia akan
sakit oLeh kerana bisanya ketajaman mata kaiLmu ..... dan mungkin menderita seLagi ia masih
hidup .... begituLah juga seteLah kamu memberi banyak harapan kepada seseorang ....
seteLah ia muLa meyayangimuhendakLah kamu menjaga hati & perasaan nye ..... jangan
sesekaLi kamu terus meninggaLkan nye... kerana dia akan terLuka oLeh kenagan bersamamu dan mungkin tidak dapat meLupakan mu seLagi dia meningatimu .... ''

sekian ,,
by love , ana

Monday, 11 April 2011

cemburuBUTsayang tau~~

saLam .....
smLm ta smpat update , coz tade crite nk share .......
ary nih , ana nk cte saL sbjek yg sLLu sgt b'kait rapt ngn p'hbgan cinta ....
CEMBURU ......
ap itu cemburu ???? byk istiLah yg kt sering dga urg gne pkai bg cmbru nih ....
cemburuBUTA ..... ap mksdnye ye ???
CEMBURU tanda SAYANG .... sjauh mne k'sasihan fakta ini ??
ana ykin stiap psgan pasti ad sft cmbru ..... tp ta sume urg same ....
ade yg biase2 cmbru nye , n ta kurg yg luar biase ....
.hehehehe .... kamu t'glong dLm yg mane ye ??
macam ana , ana pown ta dpt nk gLong kn diri ana dLm gLongan yg mne ....
sbb , urg yg m'niLai kt iaLah psgan kite sndiri .....

nk d'pndek kn cte nih ......
ana mmg cmbru ngn si DIE .... sbb .... ntah La ....
hehehhe .... tiap2 ary dy yakin kn ana , yg dy nk ana sorg je .....
tp korg bygkn la , lw tiap2 ary , akn ade SESEORG yg uat kn ana kurg ykin ngn dy ....
urg tuh bkn sape2 .... ex dy jgak kot .....
tp pas dy ykin kn ana , bru ana oke ... tp hrap2 , ap yg dy ckp , mmg btuL2 dri aty dy ....
n yg ana perasan La kn , si GIRL nih , mcm nk pikat si DIE bLek tau .....
knp ana ckp mcm tuh ??? tu hnye ana je yg tau ... hehehhee~~
ana tau si DIE sayang ana ... sbb dy ckp , nk saiko ana mkan taun tau.....
bygkn , 7taun dy tgu ana single sbb nk saiko ....
hehehhe ....

ana cemburu kan si DIE , tp ana sayang dy .....

si DIE ,,


sekian ,, by love , ana

Sunday, 10 April 2011

di mana sy dpt name KEKTUSDURI ???

saLam .....
aLkisah bermuLa ketika suatu mase dahuLu aq aktif 'ngecet' kat @15 astro saLuran 105 ...
pes time aq juin time aq form1 ... mse uh ta OTAI ag ngn 'kapet' nih ...
heehhehe ... aq duk pkir2 ape La nik yg aq nk gne ek .....
duk pkir2 , aq 6pk pkok kektus ..... tenung pny tenung pkok tuh , otk aq pown m'cri
mksd lw aq gne nik dri pkok tuh ....
then aq kait kn nme tuh ngn dri aq as a girL .....
aq pkir ''pkok kektus lawa .... tp saket ble d'pegang .. sbb nye , ade duri2 di
sekeliling nye yg bertindak sbgai p'Lindung''
so , aq pkir lg ''bia La aq jd girL yg hnye mmpu diLihat oLeh org sekeliling aq ....
tapi payah tuk dekati aq..''
jadi nye :: aq pown gne La nik kektusDURI tuk kaLi pertamanye ketika 'ngecet' ...dLm
byk2 nik aq , nik nih yg pLing aq ske ....sbb ad mksd taw .....
2je nk cte ... hehehhehe ...

sekian ,,
by love , ana

Friday, 8 April 2011

tercipta untuk ku~~

 
                                                    menatap indahnya senyuman di wajahmu 
                                                        membuat ku terdiam dan terpaku ...
                                                     mengerti akan hadirnya cinta terindah 
                                                         saat kau peluk mesra tubuhku .....
                                                       banyak kata yang tak mampu ku
                                                          ungkapkan kepada dirimu .....
                                                             aku ingin engkau selalu
                                                              hadir dan temani aku 
                                                  di setiap langkah yang menyakini ku
                                                             kau tercipta untuk ku ....
                                                              sepanjang hidupku...

~~so cute =) ~~





aq nk baby of arnab ... hehehhehe ... like sgt2 ......

...his is mine...


~~nih la my keding ..... aka syam~~ =)

~~dating sekejap ... heehehee~~


 8apriL2011 ....
.ary nih aq bgon awL , tuk uat keje uma n nk jmp syam .....
.ary nih ktorg jmpe bkn ske2 nk dating tau~~
.ktorg jmp sbb adik syam nk intreview stdy dekat area2 tmpt aq ....
.so , aq anta dyorg sbb si keding nih bkn paham sgt kwsan cni ....
.awL2 Lg si keding nih da kejot aq bgn , pdahaL aq da bgn++mndi Lg ....
.(tkot sgt aq ta bgn , hehehhehe)
.syam n fmLy grak agk pg jgak , n m'ybbkn aq kne keLam kbut cket uat keje ....
.sLa 1 sbb yg Lain , si syam nih bwk kete aLa naik basikaL ....
.Laju La t'sgt2 ..... ktorg t'pkse kejr mse ....
.sbb , aq , syam n adik syam keje ary nih .....
.dyorg smpai tpat 8:30 ....
.so tnpe b'legah lg , ktorg pown grak La ke dstinasi ....
.smpai2 je , mk n adik syam g regster kot ....
.aq n syam duk lua je ..... aq duk nheluh2 sbb pnas ....
.hehehhehe , last2 syam ajk lpak kat kete .....
.dLm kul 10++ sume seteL ....
.so grak La bLik .....
.2je nk cite ... hehehhehe

sekian~~
by love , ana

Friday, 1 April 2011

Location kami :: waterfaLL

saLam ....
31mac Lepas aku , syam , yelley n kila g jejaLan ++ dating ke 1 Location yg boLeh di kategori kan tmpt yg mnarik La jgak .....
kuL 7a.m aq da bgn ... knon2 excited La kn ..... awaL2 aq da tau yg dyorg grak agk Lewt la sket .....
sbb kiLa nk g interview dLu ....
so , aq siap2 pown aLa2 mLeweh sket ..... aq da stel kn haL2 kat uma , aq siap tuk g kdy mk aq nih ....
Lapa la kn ..... so time aq nga duk Lyn game kat ntbook , dyorg gtw yg dyorg bru je grak .....
time tuh dlm kul 10:28 .....
aq agk2 dlm kul 11 dyorg da pai kote ..... so , aq Lyn ag game tuk iLang kn boring smntre La kn .....
tpat kuL 11 , aq pown blek la smuLe ke uma tuk ready La ap yg ptot .....
pkuL 11:10 dyorg gtw aq da smpai psak .... so dlm jngkaan aq , dlm 10-15mnit , dyorg akn smpai .....
aq duk ngeLuh nk gyekn rmbt aq cmne ..... dLm 3-4 kaLi gk La aq ikt n bkak iktan rmbt uh ......
aLa2 pmlas , aq juz ikat tocang ekor kude je ......
aq g La uma jran aq .... dpn uma je ...... duk Lpak2 gosip ngn mk dy , si syam keding koL aq , gtw aq yg dyorg da smpai ....
so dgn gosip yg t'gndaLe , aq cpt2 duk g amk dyorg kat reLa coz syam ta hfaL lg jLn tuk ke rumh aq ......

~~ke taman buaye teLok sengat~~
ni dstinasi prtame ..... g ke sini , ade tjuan sbnrnye ..... si keding tuh , nk jmpe pak madon (pnjge buaye)...
dy  jmp bkn sbb rndu tau .... tp nk bLi gg buaye ......
mLe2 mse aq g sne dLm 2mggu Lpas , aq tkot gyLer ..... tp mse yg bru2 nih , da oke sket la ....
tp si kembar aq (kila) Lak yg tkot .... hehehehhe
si keding n yeLLey , ckp ktorg kembar ... hahahahha ......
si kiLa nih Lmah smgt ...... dLm brani2 aq ni , ble buaye tuh grak2 , aq pown grak gk La .....
p/s :: nk dptkn gg buaye yg murh , kne pndai2 deaL dgn pnjge buaye ... bkn nye bos nye .....

~~ke waterfaLL kota tinggi~~
so , bLe tjuan sbnr da t'cpai , kmi truskn p'jLanan kmi ke waterfaLL kota tinggi ......
si kiLa tkot kuLit jd itm ... hehehehe ......
b4 smpai ke waterfaLL , kmi snggah di sakan kota tinggi (b'hmpirn KFC) sbb si kiLa nk bLi bju++ sluar
tuk mndi ...... dy ta bwk ........
bLe msuk ke skan , wahhh~~ si kiLa rmbng mte seyh ...... so , dy amk k'perluan yg dy nk tuh ......
n smue skaly ta smpai RM30.00 ......
n kmi trus grak ke waterfaLL ...... smpai je kat sne , aq Lak t'Lbeh excted ......
hehehhehe , kmi pown mndi-mande ...... ujn rhmat trun m'bashi bumi kota ..... kmi b'tduh kat bwh jmbtan tuh .....
Lpas ujn , kmi mndi smLe ..... yg aq kLakaa , si keding nih , bdn da mcm vbrate hp (kate2 yeLLey) ....
gtarn dy , uat aq glak ... hahahhahaha ......
make kmi b'rndam smpai la ke pkuL 3:40 Lbeh kurg ......
Lpas mndi , ujn trun smLe ..... so cpt2 msuk kete ...... dLm p'jLanan bLik , aq koL madam aq tuk uat mknan ...... sbb sume da kLparan ......
ary tuh si syam nk tau cm ne mee kuah yg madam aq uat ...... so , aq suh madam aq uat mee kuah
tuk mknana ktorg ......hehehhehehe , sume da kLpran , bnd ta sdp own jd sdp kn ??
Lpas mkn , dyorg pown grak tuk alek ke jb smLe .......

sekian ,
by love , ana