[k][a][m][i]

Monday, 28 March 2011

just for fun =)

Sebenarnya cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah. Dan kebanyakannya sama. Terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul? Jadi disini kita akan cuba untuk menukarkan jawapannya (takle boring sangat lebih² lagi kalau yg kerjanye memang menjawab telefon).


. 1. Soalan: haloo, siapa disana?
. Jawapan: ntah. saya kat sini,mana la saya tau sape kat sana?
.
. 2. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapa awak?
. Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
.
. 3. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
. Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
.
. 4. Soalan: haloo, mak ade rumah?
. Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
.
. 5. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
. Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.
.
. 6. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
. Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
.
. 7. Soalan: halloo... ...
. Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?
.
. 8. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
. Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
.
. 9. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
. Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
.
. 10. Soalan: assalammualaikum...
. Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
. jawab)

sekian~~
by love , ana

l.o.v.e is c.i.n.t.a

Cinta ibarat kupu2. Makin kau kejar, makin ia menghindar.
Tp, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga.
Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti,
tp cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pd seseorang yg layak menerima.
Kepada yg ragu2 dgn PERNIKAHAN.. .
Cinta bknnya mencari seseorang yg “SEMPURNA”,
tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu sempurna.
Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL…
Jgn katakan “AKU CINTA PADAMU!”
bila kau tdk benar2 peduli. Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tdk benar2 ada.
Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya.
Jgn menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan.
Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta,
sedangkan kau tdk berniat langsung “UNTUK MENERIMANYA” saat ia terjatuh.
Kepada yg PATAH HATI…
Sakit… patah hati… bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu,
tetapi adalah apa yg boleh diambil sbg pengajaran dan hikmahnya.
Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA…
Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah!
Tetapi, jgn sampai terjerumus. Biar selamba tp stabil. Berkongsilah tetapi jgn tak adil.
Cubalah utk memahami tetapi bkn bermakna tdk boleh meminta apa2. Bersedialah utk terluka dan menderita,
tetapi jgn simpan semua rasa sakit jika itu yg benar2 dialami.
Kepada yg ingin MENGUASAI…
Hatimu patah melihat org yg kau cintai berbahagia dgn org lain,
tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yg kau cintai ternyata tdk bahagia dgn mu.
Kepada yg takut MENGAKUI…
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dgn seseorang.
Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu.
Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai,
langsung tdk mengetahui perasaanmu terhadapnya.
Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YG TLH PERGI…
Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta.
Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau tlh mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak.
Biarkan dia pergi dan lupakan. Cinta memang indah tp byk ranjau onak berduri didlmnye…. .

 sekian~~
by love , ana

my mine ...

assalamualaikum ...
 

                                                        
  kepunyaan dan hk mlik aq yg pling aq syg :: my family ....










 

 2nd :: my love


                  
                                                                                                           3rd :: my vivas pro u8




4th :: my acer aspire one






 


5th :: my novel  





sekian by love , ana

Sunday, 27 March 2011

adeehhhh~~ ta tau nk tulis ape , hee...

assalamualaikum .......

 aq nk cte sal blog aq ni jela k .... hehehhe ....
 knp nme nye 'kektusDURI' ... ?
 sbb nye aq ske istilah pkok tuh ....
 sgt sesuai untk pmpuan mcm aq kn ???
 kektus::cntik kn pkok ni ....
 duri::pkok kektus msti ad duri ....
 konklusinye :: bia cntik ttapi skar nk pegang ... mcm pmpuan ,
bia elok rupa pras , ttapi ta mudah untk didampingi ....

 sekian~~
 by love , ana